Overzicht NVOX, NVON, Impuls en Faraday artikelen op ecent.nl
De onderstaande artikelen verwijzen naar ECENT pagina’s. Op de ECENT pagina wordt het artikel ingeleid of aangehaald. U vindt het artikel doorgaans onderaan de pagina, onder literatuur, aanverwante artikelen of het hele artikel.
NVOX
- M.J. Goedhart en A.H. Verdonk (1989) Significante cijfers bij rekenen en meten. NVOX 14(9) 397-399
- Berg, E. van den, et al. (1994). EXO in Aktie: Het beheersbaar maken van EXO. NVOX, 20(4), 150-152
- Berg, E. van den, Buning, J. (1994). Practicum: leren ze er wat? NVOX, 19(6), 245-249
- Berg, E. van den, et al. (1995). Misconcepties, electriciteit, energie en basisvorming. NVOX, 20(6), 257-260
- Berg, E. van den, et al. (1996). Stellingen, plaatjes en verhaaltjes: Vormen van kennis. NVOX, 21(8), 378
- Berg, E. van den (1999). Duwen, impuls en blaaspijpjes. NVOX, 24 (3), 108-110
- Carelsen, F., Kramers-Pals H. (1999) Begrippen in beeld: concept mapping in de klas. NVOX 24 (3) 122-124
- Vollebregt, Klaassen, Genseberger en Lijnse (1999). Leerlingen motiveren via probleemstellend onderwijs. NVOX 24(7), 339-341
- Vries de F.T.M.E.(2000) Beginnen met dataloggen in het practicum NVOX 25(5)
- Westra, R.H.V.(2002). Leren door zelf modelleren: constructief en uitdagend onderwijs. NVOX, 27(7), 331-335
- Van Eijck, M.W., Goedhart, M. en Ellermeijer, T (2002) Meten aan hart en bloedsomloop met Coach… en dan? NVOX 27(1), 3-7
- Van Eijck, M. (2004) Getallen in beweging. Werken met grafieken in de tweede fase havo/vwo. NVOX, 29 (8), 424-428
- Westbroek, H.B., Klaassen, K., Bulte, A.M.W., Pilot, A. (2005). Karakteristieken van betekenisvol scheikundeonderwijs. NVOX 30(9), 481-482
- Mooldijk, A. in Niekus, N. (2006) Salvo, Verbanden in chips. NVOX, 31 (6), 303-305
- Genseberger, R. (2007) Fotografie, een motiverende lessenreeks. NVOX 32(3), 110-112
- Vollebregt en Hooyman (2007). De rol van de docent bij probleemstellend onderwijs: op weg naar een andere lesaanpak. NVOX, 32, 6-8.
- I.Frederik (2007). NVOX 32 (10), 447
- Aarsen, M., & T. van der Valk (2008). Naar een leerlijn onderzoekende houding. NVOX 33(8) 354 – 356
- Boerwinkel D.J. & Müller A. (2008). Competitie op leven en dood: Beslissen over genetisch risico in topsport. NVOX 33(9), 400-402
- Hollaardt, B. (2009). Tien didactische aandachtspunten voor bèta-havo. NVOX november, 392-394
- Overbeek, M. (2012). Leergemeenschappen in actie bij ECENT: Over samenwerking tussen opleiders, docenten en lio’s natuurwetenschappen en techniek. NVOX 37(10), 496-498
- Overbeek, M. (2013). Digitale didactiek: hoe zet je ICT effectief in? Enkele good practices voor de bètavakken. NVOX 38(9), 438-440
NVON
- P. Licht en M. Snoek (1986). Elektriciteit in de onderbouw. NVON 11 (11), 32-36
- E. van den Berg et al. (1995). Misconcepties elektriciteit, energie en basisvorming. NVON 20(6), 257-259
- Morelis, H. (1990) Significante cijfers… hoe zit dat nou? NVON 15(10), 428-430
- Jong, O. de (1991) Chemisch rekenen: kruis of mol? NVON 16(3) 85-88
- Boersma et al. (2007) Evolutie in het voorgezet onderwijs. Meppel: NVON
- Mooldijk, A. en Lichtenegger, I. (2008) SamSam-13, SaLVO-leerlijn verbanden. Impuls: NVON/APS