WvM Publicatie nr. 0 – Over elkaar informeren
Vanuit het samenwerkingsverband Wiskunde voor Morgen worden vanaf 2022 enkele onderwerpen verder uitgediept en voorzien van commentaar en verwijzingen.. |
– | Basisvaardigheden | Een altijd weerkerend debat over ‘de basis’ |
– | Bewijs of iets werkt | Hoe om te gaan met uitkomsten uit onderzoek (‘evidence-based’, ‘evidence-informed’) |
– | Doelen van onderwijs | |
– | Expliciete directe instructie (EDI) | Ontrafeling van argumenten |
– | Geschiedenis van het wiskundeonderwijs | |
– | Getalenteerde leerling (w.b. wiskunde) | |
– | Kansenongelijkheid | |
– | Leerplanontwikkeling | |
– | Lerarenopleiding | |
– | Modelleren en toepassen | |
– | Nadenkende leerling | |
– | Onderwijsniveau, hoe te meten/vergelijken | |
– | Realistisch reken-wiskunde onderwijs | |
– | Schoolleiding, steun of sta-in-de-weg | |
– | Wiskundedidactiek (algemeen) | |
– | Zwakke leerling (w.b. wiskunde) |