Panama Conferentiebundel 29 (2011)
Panama Cursusboek 29 – 2011
Thema: Reken-wiskundeonderwijs: aanpassen, inpassen, toepassen
Eindredactie: Marc van Zanten
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Artikelen
- Boersma, G. and Keijzer, R. (2011). Opbrengstgericht werken voor rekenen-wiskunde op de pabo (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek – Reken-wiskundeonderwijs: aanpassen, inpassen, toepassen – (Vol. 29, pp. 125-137). Utrecht: Panama Freudenthal instituut, Universiteit Utrecht.
- Bruin-Muurling, G., Gravemeijer, K.P.E. (2011). Breuk in de aansluiting tussen basis- en middelbare school (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek – Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – (Vol. 29, pp. 49-58). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Buijs, K. (2011). Instructie in het reken-wiskundeonderwijs – aanzet tot een werkkader – 1 (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek – Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – (Vol. 29, pp. 9-27). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- De Weerd, N. and Logtenberg, H. (2011). Lesson Study. No teacher left behind (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs: aanpassen, inpassen, toepassen. Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 93-105). Utrecht: Panama / FIsme / Universiteit Utrecht.
- De Weerd, N. T. E., Logtenberg, H. (2011). Lesson study – No Teacher Left Behind – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek – Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – (Vol. 29, pp. 93-104). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Hollenberg-Vos, J. (2011). Toetsactiviteiten voor het ZML en zwakke rekenaars (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek – Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – (Vol. 29, pp. 137-146). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Janson, D. (2011). Is ´instructie geven´ leren mogelijk maken? (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek – Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – (Vol. 29, pp. 29-38). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Jonker, V. and Wijers, M. (2011). Functioneel rekenen in het MBO – een tussenstand en een drietal vragen – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 147-156). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Lit, S. A. and Keijzer, R. (2011). Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen (PDF). In M. van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs -aanpassen, inpassen, toepassen – Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 157-190). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Meester, F. e. a. (2011). Leren van Rekenhulp (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 79-91). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Oonk, W. (2011). Peilen en beoordelen van leraren – Het Reflectie-Analyse Instrument (RAI) – (PDF). In M. van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 105-123). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Pollmann, T. (2011). Tellen leren1 (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 29-47). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Rietdijk, H. (2011). De rol van contexten bij het ontwikkelen van gecijferdheid (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs – aanpassen, inpassen, toepassen – Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 59-67). Utrecht: Panama Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Terlouw, B. (2011). Kijken naar kinderen in de rekenles (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Reken-wiskundeonderwijs: aanpassen, inpassen, toepassen. Verslag van de 29e Panama-conferentie gehouden op 19, 20 en 21 januari 2011 te Noordwijkerhout (Vol. 29, pp. 69-77). Utrecht: Panama / FIsme / Universiteit Utrecht.