Differentiëren in het rekenonderwijs
Project
Differentiëren in het rekenonderwijs. Hoe doe je dat in de praktijk?
Samenvatting
Iedere leerkracht heeft te maken met verschillen tussen leerlingen in de klas. In dit project enkele vragen centraal op dit vlak:
- Hoe breng je in kaart wat de onderwijsbehoeften van leerlingen in de klas zijn?
- En hoe vertaal je dit naar gedifferentieerde leerdoelen?
- Hoe stem je de rekeninstructie hier op af?
- Welke verwerkingsopdrachten geef je leerlingen?
- Hoe kun je evalueren of de gekozen aanpak gewerkt heeft?
- Hoe organiseer je dit, in de klas, maar ook schoolbreed.
Verwijzingen
- Van de Weijer-Bergsma, E., Van Luit, H., Prast, E. J., Kroesbergen, E. H., Kaskens, J., Compagnie-Rietberg, C. W., Cijvat, I., & Logtenberg, H. (2016). Differentiëren in het rekenonderwijs. Hoe doe je dat in de praktijk? Universiteit Utrecht/NRO/Graviant scientific & educational books.