Panama Conferentiebundel 27 (2009)
Panama Cursusboek 27 – 2009
Thema: Leren van evalueren – de lerende in beeld bij rekenen-wiskunde –
Eindredactie: Marc van Zanten
Uitgave: Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
Artikelen
- De Moor, E. (2009). Zonder verleden geen toekomst (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 85-97). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Hickendorff, M. and Janssen, J. (2009). Het LOVS rekenen-wiskunde van het Cito – de invloed van contexten in groep 3,4 en 5 – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 131-138). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Janssen, J. and Hickendorff, M. (2009). Categorieënanalyse bij de LOVS-toetsen rekenen-wiskunde (PDF). In Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 117-229). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Klinkenberg, S., Straatemeier, M. and Van der Maas, H. (2009). Serious gaming in de Rekentuin – spelenderwijs oefenen en meten – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 161-174). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Kramer, J.-M. (2009). Ideeën, handelingen en symboliseringen van leerlingen als leerinhouden (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 Leren van evalueren – de lerende in beeld bij rekn-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 31-49). Utrecht: Panama FIsme, Universiteit Utrecht.
- Meelissen, M. and Drent, M. (2009). TIMMS 2007 Nederland – trends in rekenprestaties groep 6 basisonderwijs – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 51-54). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Milo, B. and De Jong, J. (2009). De kwaliteit van rekenen-wiskunde in het Nederlandse basisonderwijs – een inspectieonderzoek – (PDF). In Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 57-72). Utrecht: Panama/Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Straetmans, G. and Eggen, T. (2009). Twee jaar WISCAT-pabo – beschrijving, resultaten en ervaringen – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 139-158). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Van Groenestijn, M. and De Jonge, J. (2009). Ontwikkeling van het protocol ERWD (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 75-82). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.
- Van Putten, K. and Hickendorff, M. (2009). Evaluatie van de rekenvaardigheid in groep 8 – peilstokken voor Plasterk – (PDF). In M. Van Zanten (Ed.), Panama Cursusboek 27 – Leren van evalueren – de lerende in beeld bij reken-wiskundeonderwijs – (Vol. 27, pp. 101-115). Utrecht: Panama/ Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht.